Kom i gang med 3PL i Shopify

Om du har butikk i Shopify er det et par ting som må være på plass for at 3PL løsningen skal fungere som den skal. Nedenfor finner du en stegvis sjekkliste over ting som må sjekkes før vi kommer i gang.

1. Kundekontakten din vil sende deg en 3PL avtale på e-post. Denne signeres elektronisk før vi kan sette i gang med 3PL.

2. Neste steg er å påse at alle aktive produkter og produktvarianter har SKU og GTIN. Dette er nødvendig for at vi skal kunne ha kontroll på lagerbeholdning samt for å scanne produkter inn- og ut av lageret. 

SKU og GTIN legges inn på produktsiden på hvert enkelt produkt eller produktvariant.

Er det mange produkter som mangler SKU eller GTIN? Produktlisten kan også hentes ut i Excel og masseimporteres med riktig data. Ta kontakt med din kundekontakt ved behov for bistnand.

 Alle produkter og produktvarianter må ha SKU og GTIN (Vanligvis EAN-kode) for at løsningen skal fungere.

3. (Frivillig) Det er høyt anbefalt at du også legger inn korrekt vekt på alle produkter og produktvarianter, slik unngår du at en ukurrant fraktmetode blir valgt i utsjekk.

4. Så snart det øvrige er i orden vil Profrakt behøve tilgang til Shopify-butikken slik at vi kan sette opp integrasjonen og synkronisere produkter med produktdata med vårt system. Dette gjør du på følgende måte:

- Gå til "Settings" og videre til "Users and permissions"

Under "Staff", klikk "Add staff"

Fyll inn følgende informasjon:

Avslutt med å klikke "Send invite"

5. Alt skal nå være klart. Kontakt din kundekontakt i Profrakt for å avtale neste steg med eventuell opplæring i Adminpanel og Visma Business Next!