Registrere innkjøpsordre

Når du sender varer til 3PL lageret er det viktig at du først registrerer en innkjøpsordre i Visma Business Next.

Når du registrerer en innkjøpsordre vet våre lagermedarbeidere hva som er på vei inn og kan enkelt forberede lageret og kan enkelt scanne innkommende varer mot innkjøpsordren. Dette gjør oss i stand til å registrere og melde eventuelle avvik og flyten på lageret går mye bedre.

Slik går du frem for å registrere en innkjøpsordre: 

1. Fra "Meny", velg "Innkjøp" og deretter "innkjøpsordre"

2. I den første seksjonen er det en del valgfrie felt som du kan fylle ut som du selv ønsker. Obligatoriske felt er som følger:

Ordrenr: Sett inn ordrenummer fra leverandør. Noen felter vil deretter fylles automatisk. 

Lev.nr (Leverandørnummer): Dobbeltklikk i boksen for å få opp liste over leverandører. For å legge til ny leverandør, se "Legge til leverandør"

3. I neste seksjon legger du til produktene i innkjøpet.

Du kan dobbeltklikke på "produktnr" i gjeldende rad for å åpne produktvelger og søke opp produktet du ønsker å legge til, eller du kan skrive produktnummeret (SKU) rett inn. (Produkter synkroniseres fra nettbutikk). 

Deretter legger du til antall i "antall" kolonnen. 

** Det er også mulig å lime inn rader fra feks Excel. Du kan lime inn maks 100 rader om gangen og formatted må matche det du ser i Business Next. 

4. Avslutt innkjøpsordren ved å trykke "Lagre"