Nå kan du bestille frakt direkte i Profrakt (Beta)

Det er med stor glede vi har lansert funksjonalitet for å opprette manuelle bestillinger direkte i Profrakt. Dette er kjærkomment for mindre selskaper som ikke har behov for å automatisere prosessen med Profrakt Skyprint, ennå.

Funksjonen er lansert for alle kontoer i Profrakt og vil i en periode være i beta, mens vi optimaliserer flyten og gjør noen tilpasninger på design. Vi tar mer enn gjerne i mot tilbakemeldinger og gode innspill for å gjøre bestillingsprosessen så enkel som mulig.

Hvem har nytte av direkte bestilling?

Muligheten til å opprette manuelle bestillinger gjør det veldig enkelt å komme i gang med fraktavtalen til Profrakt, og er perfekt for mindre selskaper som ikke sender veldig mange pakker. Det er også en god mulighet for større selskaper som ennå ikke er en del av Profrakt til å gjøre noen testsendinger for å se hvordan plattformen fungerer. Større selskaper som sender mer enn 20 pakker per dag bør automatisere prosessen for printing av etiketter med Profrakt Skyprint.


Slik oppretter du en manuell bestilling i Profrakt

Etter at du har logget deg inn på din konto i Profrakt trykker du på "Forsendelser" i menyen til venstre, og deretter "Legg til forsendelse".

Skjermbilde 2023-06-07 kl. 21.32.36

I vinduet legger man til navn, telefonnummer og adresse til mottaker av forsendelsen, samt hvilken type tjeneste man ønsker å benytte, og målene for pakken. Deretter er det bare å trykke opprett bestilling og printe til PDF, eller en tilkoblet printer om man benytter Profrakt Skyprint. 

 

Skjermbilde 2023-06-07 kl. 21.37.48

Så er det bare å klistre etiketten(e) på pakken og levere inn på nærmeste hentested. Når transportør har mottatt pakken vil den automatisk dukke opp under dine forsendelser inne på din Profrakt-konto. 

Ta gjerne kontakt om du har noen spørsmål, og om du ikke har opprettet en konto med Profrakt ennå så kan det gjøres her.